| Aparte kassa voor drank in supermarkten |
| Gepost
door : Snood22
met ip: 217.122.62.*
Op: 02/06/2006 19:43 |
WOERDEN (ANP) - Supermarkten moeten aparte kassa's invoeren waar klanten drank kunnen afrekenen. Speciaal opgeleide cassières kunnen dan beoordelen of de kopers oud genoeg zijn om drank te mogen kopen. Het Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ) heeft dat voorstel vrijdag gelanceerd. Volgens het NIGZ moeten supermarkten meer moeite moeten doen om te onderzoeken of de kopers zestien jaar oud zijn. Beneden die leeftijd mogen ze volgens de wet geen alcohol kopen. Onderzoek wijst echter uit dat 90 procent van de jongeren onder de zestien jaar heel gemakkelijk aan drank kan komen. Minister Hoogervorst (Volksgezondheid) wil de leeftijd voor het legaal kopen van alcohol verhogen van 16 naar 18 jaar. Daarbij wil hij de verkoop van populaire mixdrankjes zoals Breezers in supermarkten verbieden. Het NIGZ is daar voor. De koepelorganisatie van supermarkten, CBL, noemt het voorstel van het NIGZ ,,niet acceptabel en onuitvoerbaar''. Klanten zouden twee keer voor de kassa moeten wachten in plaats van een keer. Volgens een woordvoerster is het bovendien stigmatiserend voor de klanten om bij de alcoholkassa in de de rij te moeten staan. |
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
| |
| Gepost door:
Tyl met ip: 217.122.6.* Op: 02/06/2006 19:53 |
|
WAT DOM! Naja... meestal voeren ze dit soort t0ch in de Randstad in en tegen de tijd dat ik 16 ben is het hier! OHNEE Kut... ze willen de leeftijdsgrens verh0gen! Naja... zal n0g wel eve dure vo0rdat ze dat vo0r elkaar hebbe
|
|
| Gepost door:
Snood22 met ip: 217.122.62.* Op: 02/06/2006 19:59 |
|
| Denk 't niet..Die plannen zijn er al heel erg lang, en aangezien heel veel mensen in de politiek enzo voor de plannen zijn... Ben bang dat het beruchte,,ik wordt over 1 jaar 16! '' togG niet de leeftijd is waarop we eindelijk 'vrij' drank kunnen krijgen..Nog ruim 2 jaar wachten dusS (alhoewel ik niet dnek dat de plannen al doorgevoerd worden voor 2007 hoor, I mean..zit nog hele zomervakantie tussen ensow ) |
|
| Gepost door:
Lienegirl met ip: 87.208.0.* Op: 02/06/2006 20:15 |
|
| tssss kassa's speciaal voor drankverkoop :< slaat echt niet aan we wonen toch in een democraties land laten we gaan stemmen!! als je het een goed idee vindt zet dan voor het berichtje op deze topic een Emoticon! voor ja> voor nee> Stemmen dus maar kus jacqueliene Ik ben btw tegen
|
|
| Gepost door:
Snood22 met ip: 217.122.62.* Op: 02/06/2006 20:17 |
|
Haha, zie je 't al voor je? Lieve schat, laat ik je uit je droom helpen , jij MAG niet eens stemmen..pas vanaf je 18e![]() |
|
| Gepost door:
inge! met ip: 84.81.13* Op: 02/06/2006 20:19 |
|
Euhm Haha ik denk dat iedereen er wel op tegen is,, ![]() Echt stom verkopen ze pas drank vanaf 16 jaar.. Willen ze het nog hoger doen.. :S Echt stom man.. ( ik ben dus tege.. )
|
|
| Gepost door:
ikjuh met ip: 217.122.63.* Op: 02/06/2006 20:45 |
|
| Op zich vind ik 't een goed idee om een apparte drank-kasse te maken. Dit omdat ook kinderen van 12 soms al aan drank kunen komen! Maar natuurlijk moet ik eigenlijk tegen zijn.. Want anders zou ik nu ook niet zelf aan de drank kunnen komen! Nou.. Ik weet niet.. Moet eerst ff gaan zien of de plannen doorgaan! |
|
| Gepost door:
Tyl met ip: 217.122.6.* Op: 04/06/2006 12:35 |
|
| Ik denk dat dat n0g wel un paar jaar duurt... Ik zal et is aan m'n oom vrage!
|
|
| Quick reply | |||
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |