| Plopperdeplop :-) |
| Gepost
door : Stefan
met ip: 172.16.*
Op: 28/06/2006 13:44 |
|
Nederlandse actrice op pad met Vlaamse kabouter 28 juni 2006, 09:17 (plaats uw reactie) AMSTERDAM (ANP) - Actrice Nicolette van Dam hoefde niet lang na te denken toen ze werd benaderd voor een rol in de film Plop In De Stad. ,,Ik vond het te gek dat ze mij vroegen. Het is toch gaaf om als enige Nederlandse zo'n grote rol in een Vlaamse productie te spelen?!'' ![]() De 21-jarige Amsterdamse had voordat ze werd gevraagd nog nooit een film over de in Belgiƫ en Nederland populaire kabouter Plop en zijn vrienden gezien. ,,Maar net als iedereen kende ik Plop wel'', vertelt ze. ,,Ik wist ook dat Frans Bauer aan de vorige film had meegewerkt en dat dat een succes was.'' Dus kroop Van Dam, tussen de promotiewerkzaamheden voor de donderdag te verschijnen film Zoop in India door, in de huid van Lisa. ,,Ik speel een fanfareleidster, die kabouter Lui ontmoet. Hij heeft een giftige bes gegeten, waardoor hij groot wordt en in de stad terechtkomt.'' Lui Omdat het carnaval is, valt het niemand op dat Lui een echte kabouter is. ,,Lisa neemt hem op sleeptouw. De andere kabouters proberen hem intussen te redden, omdat hij elk moment weer klein kan worden.'' De Nederlandse speelt een mens en geen kabouter. Ze hoefde dus voor haar rol niet 'klein te zijn'. Van Dam werkte tot nu toe vooral met jonge acteurs. De hoofdrolspelers in de Plop-film zijn al wat ouder. ,,Het was heel leerzaam om met zulke ervaren acteurs te spelen.'' De acteurs en de crew waren geheel Vlaams. De opnames voor Plop In De Stad, het zesde avontuur dat de kindervrienden op het witte doek beleven, zijn net afgerond. De film draait vanaf 13 december |
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
| |
| Gepost door:
ikjuh met ip: 217.122.63.* Op: 29/06/2006 08:59 |
|
| Yeeeeeeeesssssss!!!!!!!! Ik keek al zooo lang uit naar een nieuwe PLOP film!! Kan echt niet wachten tot het zover is!!
|
|
| Quick reply | |||
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |